Een ERP systeem zorgt ervoor dat de meest gebruikte software systemen van je woningcorporatie in één geheel geïntegreerd kunnen worden. Daarbij worden de verschillende onderdelen van je woningcorporatie software real time gesynchroniseerd, zodat alle gebruikers altijd de meest actuele data tot hun beschikking hebben. Maar welke software systemen kun je zoal met een ERP systeem integreren?
Vastgoedmodule
Om te beginnen heeft elke woningcorporatie behoefte aan een vastgoedmodule. Deze is gekoppeld aan een database waarin alle woningen van de corporatie staan vastgelegd, inclusief bijbehorende woning informatie en gegevens.
Facturatiesysteem
Een facturatiesysteem biedt inzicht in alle verstuurde, openstaande en betaalde facturen. Betalingen worden direct verwerkt. Daardoor zal men minder snel ‘langs elkaar heen’ communiceren, wat de kans op frustraties en misverstanden aanzienlijk reduceert.
Inspectie app
Tijdens woninginspecties kunnen inspecteurs direct hun bevindingen (indien nodig inclusief foto’s) vastleggen via een inspectie app op hun tablet of smartphone. Ook deze gegevens worden direct in de backoffice geregistreerd. Daarnaast kunnen voor- en nainspecties aan elkaar gekoppeld worden, zodat vergelijken eenvoudiger wordt.
Rapportagemodule
Real time synchronisatie van data maakt het mogelijk om actuele, overzichtelijke rapporten voor leidinggevenden en andere belanghebbenden te genereren. In elk gewenst formaat. Men kan gebruik maken van standaard templates, welke uiteraard naar eigen behoefte kunnen worden aangepast.
Huurdersportaal
Een huurdersportaal maakt huurders zelfredzamer en verlicht de druk op de medewerkers van de klantenservice. Zo kunnen huurders een eigen account aanmaken waarin ze bijvoorbeeld zelf hun persoonsgegevens kunnen wijzigen. Deze wijzigingen worden uiteraard automatisch doorgevoerd in de rest van het systeem.